Automobily

Jaké má jízdní vlastnosti Škoda Octavia II?

Poohlížíte se po ojetině a vaše volba padla na druhou generaci legendárního českého liftbacku Škoda Octavia? Pokud vás zajímá, jak se s ní jezdí, přečtěte si tuto minirecenzi. Dojdete-li k názoru, že tovární nastavení není to pravé ořechové, pořiďte si k sportovní podvozek Octavia 2 a udělejte si z ní sportovnější fáro.

Zlí jazykové komentují design dvojkové Octavie jako nevýrazný, o to více jsou však překvapeni poté, co usednou za volant a vydají se vstříc jízdním zážitkům. Octavia II je totiž řidičsky dospělé auto a bez nadsázky o něm lze napsat, že je vyvážené. Podvozek není vůbec špatný, popravdě automobil v zatáčkách drží a výrazně se nenaklání ani při svižnější jízdě. Na straně druhé však vozu nedělá potíže ani filtrování menších nerovností. Jinými slovy jde o velmi dobrý počin inženýrů, vůz je z hlediska nastavení podvozku na velmi vysoké úrovni.

Na přední nápravě najdete zavěšení typu McPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny, vzadu víceprvkovou nápravu.

Schopný je také elektromechanický posilovač řízení, který mění tuhost podle toho, jak rychle Octavia právě uhání. Řidiče zakládajícího si na bezpečné jízdě, zase potěší efektivní a snadno dávkovatelné brzdy. V tomto směru nelze škodovce nic moc vytknout. Nepočítejte však se sportovnějšími zážitky, to byste skutečně museli sáhnout po verzi RS nebo se vydat cestou totálního vytunění.

V každém případě je Škoda Octavia II bazarovkou, která bude ještě nějaká ten pátek v hledáčku všech motoristů hledajících spoustu muziky za poměrně malý peníz.

Napište komentář