Ekologické zdanění starých aut

Naše země se po revoluci začala stávat popelnicí na stará auta. Nejen, že lidé neměli dost peněz na nová auta, ale pokud si auto kupují, koupí si ojeté auto z bazaru nebo si ho nechají dovézt ze zahraničí. Ale životnost takových aut je samozřejmě o hodně kratší, a tak začnou vraky aut ještě více přibývat. Tady ale začíná otázka, co dále s těmi vraky. Protože i když je odvezeme na autovrakoviště na náhradní díly , musí být znehodnoceny a zlikvidovány ekologicky, což je samozřejmě finančně nákladné. I z tohoto důvodu byly u nás zavedeny daně na starší typy aut. Podle jejich stáří výroby se potom platí ekologické daně. Jsou odstupňované do tří skupin, a čím jsou auta mladší, tím je i částka menší. Zdaněním starých aut naše vláda chtěla zabránit tomu, aby se z našeho státu stalo skladiště starých aut. Nejen výroba, ale i likvidace aut je velice drahá. Pravdou je, že se zavedením ekologických daní trošku skladba aut, která jezdí po našich silnicích, změnila. Vláda ale předpokládala, že to bude změna výraznější. V našem státě se přesto právě díky těmto daním, podařilo výrazně omezit provoz i prodej těch nejstarších aut. Kromě toho, že při každé první koupi, kdy musí být zaplacena ekologická daň, nás starší auta stojí nemalé peníze. Především za jejich opravu vydá jejich majitel velkou částku, a neustále se musí strachovat, zda vůbec auto pojede a co že to v tom autě zase klepe nebo rachotí. Mnohdy vyjde právě levněji, když si koupíte nové auto, třeba na splátky, než když se snažíte udržet vaše staré auto pojízdné.

Publikováno: 11. 04. 2018

Kategorie: Ekologické daně